Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشویژه

bcc و cc در ایمیل چیست و چه کاربردی دارند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

قطعاً کلمه‌های اختصاری BCC و CC را در ایمیل دیده‌اید. اما معنای آن‌ها چیست و چه کاربردی دارند؟ در این مطلب مجله اینترنتی لیون کامپیوتر شما را با این عبارات آشنا خواهد کرد. با ما همراه باشید.

کلمات BCC و CC مخفف چه چیزی هستند؟

این دو کلمه مخففی از عبارت‌های متفاوت هستند که هر کدام‌شان، عملی متفاوت انجام می‌دهند. کلمه BCC مخفف “blind carbon copy” و کلمه CC مخفف “carbon copy” است.

عبارت “کپی کاربن” متعلق به دوران پیش از ایمیل‌های الکترونیکی است. دورانی که در آن صاحب نامه، یک لایه کاغذ کاربنی را میان صفحات قرار می‌داد تا یک کپی از آن داشته باشد.

عبارت‌های CC و BCC که در ابتدای ایمیل قرار می‌گیرند، به شما این امکان را می‌دهند که از ایمیل برای یک دریافت کننده دیگر کپی ایجاد کنید یا کپی آن را از بین ببرید. (اصطلاحاً کور کنید.)

معنای کلمه CC چیست و چه کاربردی در ایمیل دارد؟

با CC یا کپی کاربن کردن یک گیرنده در ایمیل، می‌توانید یک کپی از پیام را با درج آدرس ایمیل فرد مورد نظر در قسمت CC به او ارسال کنید. وقتی این کار را انجام می‌دهید، کسانی که در بخش «To» هستند می‌توانند آدرس ایمیل کسانی که در خط CC هستند را ببینند. برعکس این قضیه نیز صادق است.

چه زمانی باید از CC استفاده کرد؟

زمانی که شما ایمیلی را می‌نویسید، نام دریافت کننده آن را در قسمت “To” خواهید نوشت. این فرد همان کسی است که ایمیل و متن برایش نوشته شده و نقش اصلی و مهم را دارد. درواقع دریافت کننده اصلی ایمیل است.

اگر بخواهید افراد دیگری را در جریان اتفاقات و متن نامه‌تان قرار دهید، لازم است که از CC استفاده کنید. با درج آدرس ایمیل‌شان در این قسمت، یک کپی از ایمیل شما برای آن‌ها نیز ارسال میشود. با اینحال ملزم به انجام کاری نیستند.

به عنوان مثال مدیر یک گروه کاری می‌خواهد با سرپرست بخش تبلیغات موضوعی را مطرح کند تا او برنامه‌ای بچیند. با اینحال همزمان می‌خواهد که تمام اعضای این بخش در جریان اتفاقات باشند. در اینجا او باید از CC استفاده کند.

بخش BCC یا کپی کاربن کور نیز همان کار کپی پیام را انجام می‌دهد. با این تفاوت که آدرس ایمیل او مخفی و خصوصی می‌ماند. این بدان معناست که هیچ‌کس در قسمت‌های «به» یا “CC” نمی‌تواند آدرس ایمیل شخصی را که در پیام کپی کرده‌اید ببیند.

what-is-bcc-and-cc-in-email-2
تفاوت میان cc و bcc در ایمیل این است که cc آدرس ایمیل افراد دیگر را به‌طور عمومی نمایش می‌دهد. اما bcc از نمایش آدرس ایمیل دیگر افراد، جلوگیری می‌کند.

چه زمانی از BCC در ایمیل استفاده کنیم؟

هنگامی‌که می‌خواهید دیگران پیام شما را دریافت کنند اما آدرس ایمیل‌شان مخفی بماند باید از BCC استفاده کنید. به عنوان مثال فردی قصد دارد دفتر خود را به مدت چند روز ببندد، او به مشتریانش ایمیل می‌دهد. از آنجایی که مشتریان نمی‌خواهند شناس باشند، می‌توان از BCC استفاده کرد.

در نتیجه باید گفت تنها تفاوت اصلی میان CC و BCC در ایمیل این است که آدرس ایمیل افراد در هر یک فیلد، عمومی و در دیگری مخفی می‌ماند. آیا شما این مسئله را می‌دانستید؟ برای فعال‌سازی گزینه مخفی کردن ایمیل در iOS 15، این مطلب را دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا